- Juf
Veerle
- 3e
leerjaar: Noor De Clercq en Alana Dhooghe- 4e
leerjaar: Floor Stofferis en Senne Cocquyt
- 5e
leerjaar: Lobke Vanpeteghem en Anouk Standaert
- 6e
leerjaar: Thorre De Neve (voorzitter) en Darja Saelens (secretaris)
Agendapunten:
- Uitleg
werking leerlingenparlement- Verduidelijking bij de taken van de voorzitter, secretaris, leden en leerkracht
- Voorstellen van de kinderen
Voorstellen van de kinderen
3e leerjaar
* Geven aan dat sommige kinderen zich niet altijd aan de regels houden en dat dit soms leidt tot ruzie of geweld op de speelplaats.
* Samen keken we wat we aan dit probleem kunnen doen.
* Mogelijke oplossingen vanuit de kinderen:
- Een meter/peter aanduiden binnen de school
- Zelf het goede voorbeeld geven
- Aandacht hebben op de speelplaats en het melden aan de juf of meester als je iets opmerkt dat niet kan.
4e
leerjaar
-
Willen
graag nog meer spelmateriaal voor op de speelplaats- Vragen of de spelkoffers tussen de klassen onderling kunnen geruild worden
- Vinden de toiletten soms vies
- Vragen of de kleuters tijdens de middagpauze langer bij hen op de speelplaats mogen blijven
5e
leerjaar
-
De
boterhameters moeten lang wachten vooraleer ze in de eetzaal kunnen. Een
beurtensysteem zouden ze een goede manier vinden .- Fluohesjes moeten volledig aangedaan worden. Aan de boekentas knopen vinden ze niet veilig genoeg.
- Vijfde leerjaar wil ook graag helpen in de eetzaal. Kunnen zij de taken delen met het zesde leerjaar?
- Graag nog een extra ruildag.
- 6e leerjaar wil graag eens in het donker op dropping of survival
- De fietsen die rechts in de fietsenstalling staan worden nat wanneer het regent.
- Zesde leerjaar wil graag eens samen met traiteur Patrick het weekmenu samenstellen.
- Willen niet verplicht worden tot het eten van saus bij de warme maaltijd.